Hvem er
skolevenner?

Lysten til at gøre en forskel

Skolevenner er mennesker med lyst og overskud til at gøre en forskel for børn 2-4 timer om ugen inden for almindelig skoletid.

Fælles for skolevenner er, at de er nysgerrige, åbne, empatiske mennesker, der har lyst til at engagere sig i en klasses liv og hverdag.
Mange skolevenner har et langt arbejdsliv bag sig og er gået på efterløn eller pension.

Andre skolevenner får deres frivillige arbejde og arbejdslivet til at passe sammen.
Det kræver ikke bestemte kompetencer inden for sprog, matematik eller andre fag, men hvis skolevennen og skolen ønsker det, kan en særlig interesse kombineres med bestemte fag.

Skolens Venner kvalificerer alle skolevenner med en samtale, så skolevennen føler sig tryg ved at starte og skolen kan være trygge ved de skolevenner, der kommer på skolen. Der indhentes også børneattest for alle skolevenner, inden man starter.

Mød 4 skolevenner

Tove, Lise, Inge Birgit og Torben er skolevenner, og fortæller i denne video om hvorfor.

Fordelene ved at være skoleven

Bliv en del af et frivilligt netværk og gør noget godt for lokalsamfundet. Der er mange fordele ved at være skoleven - både socialt og fagligt
- Gør en forskel for børn
- Få ny viden og erfaring
- Udvid dit netværk
- Ha’ det sjovt
- Oplev en personlig udvikling
- Brug dine kompetencer
- Engagér dig i en sag

Kunne du tænke dig at give en frivillig hånd med på en skole, hører vi meget gerne fra dig

Du kan kontakte os direkte i kontaktformularen.