Advisory
board

Advisory board

Advisory Boardet er et rådgivende forum, der fungerer som faglig, kreativ og strategisk sparringspartner for Skolens Venner.

Formål

Advisory boardet består af faglige ressourcepersoner, der kan bidrage til foreningens strategi, udvikling og netværk gennem ikke-bindende rådgivning til ledelsen af Skolens Venner.

• Rådgive, nuancere, komme med nye perspektiver og stille de gode spørgsmål, der kan være med til at udvikle Skolens Venner.

• Virke som ambassadører, og hjælpe os med at skabe opmærksomhed blandt flere interessenter – især der, hvor Skolens Venner ikke er så kendte endnu.
  • Give input til, hvad boardet opfatter som relevante udviklingsmuligheder

Advisory Boardet skal således understøtte og styrke Skolens Venners organisatoriske udvikling og faglige indsats.

Medlemmer af Advisory Board

Elsebeth Jensen
Uddannelseschef VIA læreruddannelse, forfatter til ”Didaktik. Praktikbog 1 til læreruddannelsen” og ”Fællesskab i skolen” med Svend Brinkmann.
Per Fibæk Laursen
Professor DPU Aarhus universitet, forfatter til en lang række bøger om bla. pædagogik, didaktik, relationskompetencer og målstyring.
Dorte Andreas
Næstformand i Skolelederforeningen, har deltaget i referencegruppe i Skolens Venner og er kontaktperson i Skolelederforeningen, tidligere lærer og skoleleder
Thomas Andreasen
Medlem af forretningsudvalget, Danmarks Lærerforening, har deltaget i referencegruppe i Skolens Venner og er kontaktperson i Danmarks Lærerforening, tidligere lærer
Suna Christensen
Phd, Konsulent i Noise med speciale i supervision / coaching, aktionslæring og evalueringer i skoler og organisationer, forfatter til ”Bæredygtig undervisning”, bestyrelsesmedlem i Cykling uden Alder.
Lene Jensby Lange
Indehaver af firmaet Autens, som arbejder med strategisk skoleudvikling, innovation og visionsudvikling og læringsrum. Hun er med i flere internationale skolenetværk, bl.a. med fokus på skolers samarbejde med lokalsamfundet.
Line Grove Hermansen
EMBA, journalist og konsulent, tidligere kommunikationsdirektør, UNICEF Danmark, kommunikationschef hos SOS Børnebyerne samt talsmand for Danmarks Indsamling.
Morten Bruun Petersen
Strategisk forretningsudvikler, København Professionshøjskole, tidligere projektchef, Novo Nordisk Fonden, tidligere pædagogisk konsulent i Undervisningsministeriet, kursusleder og underviser på Professionshøjskolen.
Lene Rosendal Mortensen
MPA, Chefkonsulent på skoleområdet, Rødovre Kommune, tidligere skoleleder og skolelærer.
Amalie Kyung Littau
Repræsentant fra Skole og Forældre.